søndag 7. august 2011

På en gammel husmannsplass

I helgen hadde vi opprydning på samboers besteforeldres hytte. Hytta ligger på en over 100 år gammel husmannsplass, og rundt på tunet står det låve, stabbur og høyløe. Der har ikke mye blitt kastet på mange, mange år, så vi hadde masse å gjøre. Det var mye ødelagte og ubrukelige ting der, men innimellom fant jeg noen få skatter. Og disse tingene fikk lov til å bli med meg hjem

 En margarinkasse, en kaffekjele og en gammel krukke

 Jeg ble så glad da jeg så margarinkassen inne i høyløa! 
Har ønsket meg så veldig en gammel kasse med norsk skrift

 En gammel kaffekjele full av sjarm og historie.
Litt slitt, men veldig søt

Denne store, gamle krukken stod innerst i stabburet

Hadde jeg vært mer kreativ og tålmodig når det gjelder oppussing av møbler, og vi hadde hatt et større hus med mer plass, ville jeg nok tatt med meg enda mer derfra. Men jeg fikk iallefall med meg littegrann *smile*

5 kommentarer:

  1. Gøy med gamle ting :)
    Jeg har noen gamle kasser selv, og på loftet her er det masse gammelt...huset er nesten 200 år gammelt :)

    Og sånn krukke hadde jeg da jeg bodde på Torstrand, tenk at jeg bare kasta den når jeg flytta....*sukk*

    SvarSlett
  2. For noen fine ting du har fått med deg!:)
    Ha en fin søndagskveld!

    SvarSlett
  3. Oi...det må ha vært som å komme inn i et skattekammer! Så flott dere fant noe dere fortsatt kan gjøre nytte av og bringe gamle gode minner frem i dagslyset igjen.
    Flotte og minnerike ting!!
    Klem

    SvarSlett
  4. Sånn krukke har jeg!! Den står i gangen og inneholder "besøkssokker" i alle størrelser. Folk får skikkelig ull om vinteren;-) Fine ting du har funnet, klem

    SvarSlett
  5. Så heldig du er! Den margarinkassa er bare såå kul!

    Ønsker deg en herlig start på uken og en fabelaktig uke videre. Her blir det noen hektiske jobbdager, men det er bare gøy!

    Klemklem

    SvarSlett

Jeg setter stor pris på om du vil legge igjen en kommentar hos meg, fine ord varmer hjertet ♥